Ačkoliv se nenachází v TOP 50 žebříčku nejsledovanějších španělských youtuberů, přesto je Aida Domènech, rodačka z Badalony, považována za jednu z nejznámějších španělsky mluvících influencerek. Nejvyšší příčky zmiňovaného žebříčku spolehlivě ovládají hráči počítačových her a malé děti testující nové hračky. Ve srovnání s nimi se tak dokonce i Aida může pochlubit alespoň trochu "vlastním" obsahem, ačkoliv se v ničem neliší od módních blogerek z jiných koutů světa.
Úvodní ilustrace Dulceidina módního blogu (Foto: www.dulceida.com) |
Aida Domènech i Pascual (*1989) je v internetovém prostředí známá pod přezdívkou Dulceida. Vhodně zvolený mix módních komentářů a mapování vlastního života z ní v posledních letech udělal jednu z nejvýraznějších španělsky mluvících influencerek (ačkoliv ona sama poslední dobou přiznává, že dané slovo se jí už příliš nelíbí a raději se označuje za "tvůrkyní internetového obsahu"). Aktuální statistiky o jejím úspěchu hovoří vcelku jasně: 2,3 milionu fanoušků na YouTube a takřka 3 miliony na Instagramu.
Aida se narodila 23. října 1989 v Badaloně. Podle svých slov vyrůstala v harmonické rodině a dodnes má s rodiči vynikající vztahy. Koneckonců velkou část dohledu nad svým influencerským byznysem svěřila právě svojí matce. Dulceidin životní příběh připomíná novodobou mileniálskou pohádku. Aida nedokončila ani střední školu a byla v životě tak trochu ztracená, ačkoliv alespoň v jedné věci měla jasno - od malička ji fascinovala móda. Nějakou dobu pracovala v květinářství a potom více než rok jako prodavačka v módním řetězci Zara. Mezitím pokukovala i po práci v herecké branži, avšak na castinzích se jí příliš nedařilo. A tak se v průběhu roku 2009 rozhodla vsadit vše na svou módní vášeň a začala ji sdílet se světem prostřednictvím svého blogu. Skutečnou popularitu ale získala až v roce 2013, kdy na svém YouTube kanálu začala sdílet videa s radami, jak se správně nalíčit, či jaké oblečení vybrat pro tu kterou příležitost. V té době už ji pravidelně sledovaly desítky tisíc lidí a Aida se rozhodla ve videích občas prozradit i něco ze svého soukromí. Na YouTube se v roce 2015 rozhovořila o své bisexuální orientaci a v roce 2016 zaznamenala velký úspěch s publikováním svatebního videa se svou partnerkou Albou Paul. Řadu fanoušků i velké uznání v odborné komunitě si ve stejném roce získala i pořádáním vlastní módní akce pod názvem Dulceweekend. Odtud byl už jen krok k vlastní módní značce a pravidelnému vystupování v několika televizních show. Ve své roli influencerky se Dulceida nevyhnula ani nutné polemice, například svým nepříliš chytrým vystupováním a postováním z výletu do Jihoafrické republiky.
Díky úspěchu na internetu si Dulceida pomalu začala plnit i sny o filmové kariéře. Prozatím se mihla v několika hudebních videoklipech, seriálu Paquita Salas (2016) a epizodní roli číšnice si střihla už i v jednom celovečerním filmu - Bajo el mismo techo (2019). Pro velkou spoustu španělských i mnoha latinskoamerických dívek a žen je dnes Dulceida nepochybným vzorem, a to nejen v oblasti módy. Ať už si o fenoménu influencerů a jejich užitečnosti pro společnost myslíme cokoliv, minimálně jistý obchodní talent a cit pro proměnlivost vkusu dnešní doby se této mladé Katalánce nedá upřít. Z obyčejné a dost nevýrazné prodavačky v Zaře se totiž stala v podstatě módní ikona, která dnes objíždí svět, promenáduje se po módních molech, účastní se velkolepých akcí pro smetánku showbyznysu a dokonce si už v této roli našla i cestu do jazykových učebnic. Teď už nezbývá než čekat, kam až tuto milovnici módy z Badalony úspěch ve virtuálním světě sociálních sítí vynese...
Žádné komentáře:
Okomentovat