9. 9. 2012

První virtuální supermarket v Evropě

První plně virtuální supermarket v Evropě byl v září 2012 uveden do provozu v katalánské metropoli. Katalánský řetězec supermarketů Sorli Discau si pro tuto novátorskou provozovnu vybral stanici příměstských vlaků FGC Sarrià. Stanicí každodenně projde více než 10 000 osob, přičemž řetězec počítá s oslovením 10 až 15 % z nich. Do tohoto projektu firma vložila již přes 60 000 € a jde podle slov jejího mluvčího o ryze katalánskou iniciativu, byť nejde o světový unikát, neboť na podobném principu už fungují některé provozovny v Austrálii, USA či Jižní Korey. Zisky z prvních 6 měsíců provozu půjdou barcelonské potravinové bance.

Princip nakupování ve virtuálním supermarketu je jednoduchý, avšak minimálně v této chvíli je určen jen pro omezenou skupinu lidí. Každý zákazník musí disponovat smartphonem, který je schopen přečíst QR kód. Celý supermarket je totiž jen jakousi gigantickou samolepkou s asi 400 produkty, k nimž je vždy přiřazen jeden konkrétní kód. Pomocí aplikace si zákazník zboží koupí online a nechá si ho po telefonické domluvě doručit přímo do domu. V tom tkví prozatímní nevýhoda projektu - v supermarketu takto mohou nakupovat pouze lidé bydlící pouze v několika okolních čtvrtí, neboť dovozová služba je místně omezena. Uvidíme, jak se tato iniciativa prosadí a jestli nás v budoucnu čeká masivní vznik podobných virtuálních supermarketů i v dalších barcelonských čtvrtích či jiných katalánských městech.



Žádné komentáře:

Okomentovat